Mr Argentina

Vår lärare i treasury management har en bra och en dålig sida, idag var hon relativt "snäll" och glad så vi fick gå tidigare och inga utbrott. Värre hade det tydligen varit för den andra gruppen där hon hade flippat och gått bärsärk i salen för att skälla ut studenterna för att de inte hade gjort läxan.

Ena dagen fick en fransyska en "snilleblixt" och föreslog att alla skulle sätta upp namnskyltar så hon kunde hugga folk ännu mer och kräva svar, en djup suck gick genom klassrummet....sagt och gjort när alla hade gjort detta kommer denna lite satta och väldigt "frökniga" indiska fram till mig, inspekterar noga mitt sekundsnabbt gjorda "konstverk" till namnskylt och frågar:

Hon: - Filip! Where are you from?
Jag: - Take a guess!
Hon: - You're from Argentina right?
Jag: - I'm blond!! (lite småkaxigt pekandes på kalufsen)
Hon: - Ok, from the nordic countries? The Baltic states?
Jag: - No, Sweden

Sedan dess har hon memorerat mitt namn och högg mig givetvis nästa föreläsning då jag satt och slöläste från tavlan och såg allmänt borta ut och givetvis fick jag bara ursäkta mig, ingen idé att virra in sig i någon teori som säkert var fel ändå....och kamraterna har nu gett mig smeknamnet "Mr Argentina" pga. denna händelse , får väl dra på mig ponchon, gnola lite Taube och börja dansa tango med damerna imorgon för att bevisa mitt "sanna" jag.

Den här kursen har varit extremt intensiv, vi har gjort den på 4 dagar(!!!) och imorgon skall vi ha en liten "quiz" som är 30% av betyget(GAAAAAHHH, hilfe bitte!) och alla sitter nu hemma och svettas över de upg vi gått igenom så här långt...i de flesta andra kurser brukar det ju vara en redovisning som man sätter och kan kompensera ett ev dåligt tentaresultat med men denna gång är det "no pain, no gain" som gäller, satan också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0