Introducing Mr Lumbers

Yep, denna läraren är ett riktigt original. Borde ha berättat om honom tidigare eftersom han tillhör historien nu pga vi har börjat en ny period i skolan. Men iaf! Herr L var den första läraren vi nybölingar kom i kontakt med här på EDHEC i kursen Strategic Analysis en sen måndagkväll med massa nya intryck från skolan och fadderträff mm fast "the best was yet to come" under den där kvällen i början av januari....

En tunnhårig herre med pliriga små ögon som fjättrade en vid blotta anblicken körde igång föreläsningen genom att härma den "arga terroristen" som säkert flertalet av er hört. Och han gjorde det riktigt bra dessutom "I KILL YOU!!!" skanderades x antal gånger - störtskön lärare tänkte jag som har lite humor i bakfickan!

Efter flera lektioner med denna ex-officer från kanadensiska armén tycker jag han helt klart tillhörde våra bästa lärare, han hade stenkoll på fransmännen om de(som alltid) började surra och störa vi som försökte ta åt oss av lektionen genom militärisk disciplin vilket han säkert fått som "yrkesskada". Vissa andra lärare fortsätter på något mystiskt sätt med föreläsningen negligerandes att ljudnivån är på tok för hög för att bedriva undervisning...och som jag tidigare nämnt borde det verkligen ligga i EDHEC-studenternas intresse att lyssna eftersom de betalar astronomiska summor för att gå på den här skolan.

En annan rolig detalj är att strategiläraren brukade ha som vana att ha på youtube-klipp innan sessionen startade med hans favoritmusik från sin "ljuva" ungdom på 60-talet och bad oss ivrigt att delta i hans minnen....och HÖGT samtidigt som han hade upprop så det var halvt omöjligt att höra sitt namn, men jag tyckte det var himla roligt!
Till skillnad från de flesta andra lärarna som har den "obekväma", starkt franskinfluerade accenten när de pratar engelska var det som en fristad att komma till en föreläsning där man inte behövde anstränga sig för att förstå språket!

För övrigt har jag det sjukt slappt nu, denna veckan har jag bara haft en föreläsning i "Price & Retailing Management" - 2 ECTS - som de flesta pluttkurserna här nere....och nu är jag "ledig" i två veckor så jag letar desperat resor och aktiviteteter som skall ta mig "igenom" denna semesterperiod. Livet är hårt nu.....:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0