Frankrike är underbart!

Som ni säkert märkt på min och andra svenskars blogg(ingen nämnd ingen glömd :) från Frankrike så tenderar vi till att ofta nedvärdera och smutskasta detta land i jämförelse med Svedala. Så därför tycker jag det är på sin plats att nämna några saker som är helt underbara med Frankreich:
 
- Klimatet, 80 % av tiden här är det strålande sol och nu uppemot 20 grader mitt på dagen! Vi infrusna nordbor blir helt spritt språngande galna och hoppar ut i ljuset när fransmännen fortfarande går med halsduk på stan och undrar vad det är för fel på oss...

- På handelshögskolorna här har man lov, två dessutom på en termin => mer resande!

- Pain au chocolat = wienerbröd med chokladbitar i, att kunna gå ner på "strandpromenaden" och njuta av en sån här godbit och få massa D-vitamin av solen(så man känner sig "lite" nyttig iaf) är en känsla alla borde få uppleva!

- Att gymet har en spa-avdelning med jacuzzi, pool och bastu. Det svåra är att balansera tiden man gymmar i förhållande till tiden man spenderar på relaxavdelningen.

- Spisen är EXTREMT effektiv, tar inte många minuter att göra sitt morgonkaffe  vilket är uppskattat för en morgondrönare som jag där kaffet är ett essentiellt, viktigt elexir för en lyckad dag

- Läget Nice har, centralt och nära till många härliga städer och platser vilket jag kommer utnyttja i vår! Man inser att vi i Sverige är lite "off" i Europa geographically speaking.

- Grodlår som faktiskt var över förväntan! Smakade som kyckling men man fick ju äta upp en hel damm om man skulle bli mätt på det. Jag fick dock en som troligen hade fått sig en kallsup från den djupaste dypölen i Frankrike....men de andra var helt ok! 

- Alkoholpriserna, har hittat en favoritskumpa på ED för 1 € och det är helt ok kvalitet! Så något man sparar in på här nere är partydrickat, om man köper ett vin för 5 € - det billigaste i Sverige så får man ett BRA vin här nere. Nu är jag ju inte någon "connaisseur" utan köper ändå mest öl vilket går loss på 5 € för ett halvt flak ~ 1/3 av Bolagets pris. Så förfesterna blir billiga men sen är den en HELT annan historia om man går ut....

Vill även passa på att tacka för alla roliga kommentarer!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Bra inställning Filip, gillar't! Fast lite oförskämt hurtigt så här mitt i värstaste tentastressen. Och någon måste ju ta ansvar för att lyfta fram de dåliga sidorna så att ingen får för sig att vi bara lever la dolce vita här nere ;)

2009-03-15 @ 20:35:59
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0