Allting har sitt slut...

Nu börjar så vistelsen lida mot sitt slut här nere och det med blandade känslor. Visst skall det bli underbart att komma hem till familj och vänner men samtidigt har man lärt känna så mycket roligt folk här nere så det kommer bli segt att ställa om. Från att ha en slapp studietillvaro med rikt socialt liv till att slita på sommarjobbet och inte kunna få gå upp när man vill blir en omställning i början. Men allt går om man vill och jag vill även ha något att göra när man kommer hem och det är inte lätt att få jobb i dessa tider så jag skall vara nöjd! Tentaveckan är passé och det med hyfsad flagga i topp, finansieringen var som väntat det tuffaste kortet, de andra tre kändes helt ok men som sagt det tar tid här nere att få resultaten. Nu återstår några slappa dagar med strandliv och träffa folket en sista gång, utbytesstudenter, fransmän och svennarna.

Imorgon skall jag ut och leka sjörövare med ett gäng britter(engelsmän och skotskor) som har hittat båtar som man kan hyra i Villefranche vilket är runt hörnet från Nice. Jag har ingen aning vad för slags kvalificering man behöver för denna eskapad men det kommer onekligen bli ett äventyr! Jag får plocka fram mina gamla seglingskunskaper från Greklands-vistelsen för två år sedan. Detta varvas nu med packning och städning av lägenheten och uppsägande av allt praktiskt man haft som försäkring och bank. Vi kommer fira Mackan på onsdag som fyller år med att gå på restaurang i Monaco. Skotskorna vill gärna gå ut med mig en sista gång med(de är helt galna, går ut 5 ggr/vecka!!! - där ligger alla vi svenskar i lä). Jag har även planer på att åka till Tyskland för Oktoberfestival för en liten "reunion" med ERASMUS-gänget i höst. Till detta kan tilläggas att jag sökt in till en tysk-kurs i höst i Linköping så då får jag se det som en mini-språkresa med "ölinslag" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0