La cuisine francaise....

Idag tänkte jag göra en traditionell lunch bestående av korv, pasta och ägg. Inte ont anande köpte jag en korv som såg till synes ut som en god tysk bratwurst med über-kryddning. Sagan fortsätter med att jag steker på korven som plötsligt smäller till och jag tar i egenskap av att vara militär skydd framför spisen för här flög det stekhet olja kors och tvärs över köket... det som ligger kvar i pannan är en spräckt korv med ett innanmäte som kan karakteriseras av ett "hopkok" av allt som man inte visste kunde få plats i en korv. Tydligen hade jag köpt "Andouillettes" vilket är fransmännens svar på vår falukorv - dvs allt från djuret utom kött. Korven bestod främst av grismage vilket ni kan se på bilden ser lite annorlunda ut än korv som vi är vana vid. Samma koncept som en vårrulle - man vet inte vad som är i fast det smakar gott - dock så var inte fallet med denna "andouillette" utan den åkte i slasken med en gång....men det var kul att pröva på något nytt! Sen är ju frågan om vår falukorv är så mycket bättre med ett innehåll bestående av mer tillsatser än kött men den smakar iaf bättre....








Smaklig måltid.....

Kommentarer
Postat av: Marina

Men usch!!! Det var nog det äckligaste jag har sett! Haha, tur att du inte ååt den. Hoppas allt är bra med dig i Nice:) Kramar

2009-01-22 @ 23:55:03
Postat av: Mattias

Jag kommer aldrig mer klaga på tysk bratwurst, det är ju en sak som är säker. Den där korven såg inte så aptitlig ut. Rolig blogg du har skaffat =)

2009-01-26 @ 13:30:23
URL: http://thegermanartists.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0