Fler anlända vikingar

Igår(lördag) var jag och Emmi på Carrefour vilket är fransmännens svar på ICA Maxi....fast i kubik!! Var helt sinnessjukt(citerad clajan) mycket varor mellan himmel & jord ihoptryckt i ett varuhus. Detta låg trots allt inte utanför stan som annars är vanligt för sådana här typer av hypermarchés som de kallas här utan nära spårvagnen i smeten. Här flanerade vi runt i timtals och handlade ännu mer inredningsprylar och saker för att piffa upp våra lägenheter. Efteråt hade vi även här gjort några klipp. En rolig detalj är att fransmännen har anställt en stackare bland fruktavdelningen vars enda uppgift är att knappa in rätt nummer för rätt frukt eller grönsak så snacka om sifferminne den snubben har, jag med mina litchis tog honom inte lång tid att knappa in(nummer 76 såg det ut som), kan bli lite segt jobb i längden.....

Glad Emilia med massor av kassar :)





Idag(söndag) kom resten av svenskgänget här nere, Christoffer, Malin och Pegah! Har precis kommit hem från en första träff på deras stammisställe "Waynes" som är en krog som ligger i gamla stan här i Nice med internationell prägel. Var riktigt kul att snacka av sig lite och få svar på många frågor om skolan och vad som komma skall. Har även idag kört mitt första motionspass genom att springa/gå längs strandpromenaden till flygplatsen och tillbaks vilket var en rejäl runda visade det sig hehe så vi får se hur benhinnorna reagerar imorgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0