En sjuk sak och en annan sjuk...fast rolig sak

Glömde berätta för er att någonting hemskt hände förra veckan när jag skulle åka till skolan. Tåget taxar ut som vanligt från centralen men när det skall stanna vägrar man släppa av passagerarna. Folk börjar bli oroliga och fokuserar istället blickarna ut på perrongen där ett drama utspelar sig....en skock människor har samlats vid en dörr till tåget och jag befarar att det värsta har hänt, någon har försökt ta sitt liv genom att hoppa framför tåget. Lyckligtvis när jag kommer så lever människan men är i chocktillstånd och ligger under tåget och gråter. Jag fick aldrig någon klarhet om hon verkligen ville ge upp tillvaron eller om det var en olycka men en skum start på dagen var det iaf....

Nu till den andra sjuka historien fast på ett roligare tema. Idag anlände en tjej till och anslöt sig till "Svenskligan" här nere som nu är uppe i 10(!) personer. Hon berättade att vår hyresvärd tydligen har en liten fetish och det är att gå lättklädd här på studentboendet och ragga brudar!!! Han är tydligen alltid "upptagen" på rummet när man knackar och man vill kanske inte veta vad han är upptagen med men tydligen har han inget emot att visa upp sin kropp - om man skall gå på skrönorna. Han är 70 år och rökare så det är bara att höra av sig av mina kvinnliga läsare av denna blogg om ni är sugna....=)

Dagens skönaste stund var för övrigt att köra ett redigt gympass med Mackan på "Espace Wellness", ett helt ok gym nere på stan men pissdyrt - 110 € / månad!!! Jämfört med Campushallens 270:-/mån i bakfickan kände jag att det inte ens var läge att pruta men som så alltid så kan man i detta hierarkiserade land säga att man går på en av landets högst rankade handelshögskolor och vips får man rabatt, galet men sant. Som att de som går på vår skola inte har "råd" att betala för sig(de betalar för övrigt 100 000 :- per år för att gå på skolan vilket vi utbytesstudenter är lyckliga själar att slippa) men men, vi klagar inte....hälsan är viktig att investera i(dagens moralkaka javisst!). Dessutom fick man bastu, simhall(mer simpöl) och jacuzzi på köpet. Men det som händer i bastun stannar i bastun(det var mixbastu för övrigt).....iaf tills imorgon då jag fått ett nytt intryck från det här stället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0