Gymkort kirrat!

Vill bara beskriva lite av det eufori-rus som strömmar genom kroppen just nu. ÄNTLIGEN!!! Efter två veckor av besök till gymet har jag nu äntligen kommit över ett gymkort här nere, eller "musculation" som det så beskrivande heter på franska. Ett stort TACK, DANKE unt MERCI skall riktas till Mackan som gjorde processen lättare här nere som kunde gått 1½ vecka snabbare om jag också bara spelat "dum turist" som han utryckte det och inte gav mig in i den franska snårskogen av papper....första gången jag skulle betala nämligen ville de ha:

1. Kopia på passet(är så van vid detta nu så det bekommer mig nästan inte...)
2. RIB - franska bankuppgifter
3. Kopia på studentkort
4. Carte Bleue = deras bankkort (den dagen den sorgen Campushallen vill ha alla dessa upg!)

Men tack vare att Markus sa att han inte hade detta så fick han betala med sitt svenska VISA och då var saken biff men mig nekande de pga jag hade ju redan lämnat in mina franska bankdetaljer och skulle då prompt betala med mitt franska bankkort...och då var jag ju tvungen att föra över pengar från Sverige och det tog tid, tid och tid. Men nu jädrar är det en glad Filip som går med ett leende på läpparna till "muskulerandet" och tar igen två veckors tappad träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0