Svenskinvasion!!!

Senaste dagarna har bokstavligen talat flugit iväg, en lektion även den veckan så man bränner inte ut sig direkt...Dock så förstod jag inte allt så det finns allt lite att plugga på trots allt eller så var det dålig pedagogik. Efter skidäventyret har rivieran invaderats och besatts av kompisar, släkt & vänner till det "vanliga" svenskgänget här nere. Jag har haft besök från Kajsa som pluggar i Lyon och hade tagit en tur med kompisar ner hit och kört en roadtrip. Jag hann med en snabbvisning av stan för det var samma dag som skidresan men jag hann visa det "viktigaste". Christoffer har även haft kamrater här och Lojs hann jag med att träffa en kort stund vilket var riktigt kul! Sedan har även Dennis kompisar varit här från Bordeaux, Bent, Connor och Stephanny kom hit och ärade azurkusten(precis hemkommen från en utsökt japansk middag med de och en kock som gjorde maten "live" framför ögonen på oss). Även många linköpingsbrudar har njutit av livet här nere med utgång i Monte-Carlo igår på Karément vilket var en riktig höjdare! Madde hade en kontakt på klubben så vi betalade inte ett öre denna gång heller för att gå in, dock så vet jag ju nu av erfarenhet att man inte skall beställa drinkar i Monte-Carlo. Mellanåt var det kokande på dansgolvet med tunga housebeat och technogung men sedan varvades det med RnB-stråk vilket drog ner helheten(smaken är ju som baken!)

Nu är allt förberett för Italienresan som går av stapeln tisdag-fredag, tåg till Milano och samma dag flyg till Rom. Två heldagar i Rom är schemalagt och det lär man ju hinna se en del på! Vi har även en halvdag i Milano på fredag innan tåget går till Nice. Notan för denna resan har jag lyckats pressa till 100 €, inklusive tåg,flyg, flygbussar. Denna gång blir det hostel med mixat rum, blir intressant att se vilka orginal man hamnar med(har ju erfarenhet från dessa "dorms" från sydostasien), men det brukar vara skön stämning. Min reskompanjon är Stefan(en rolig tysk) +eventuellt några utbytestjejer som har velat in i det sista om de skall med till Milano eller inte men hursomhelst kommer vi träffa massa roligt folk på vägen! En anledning till att jag åker är att jag (tro det eller ej) börjar lessna lite på Nice :) Då drar man till en närliggande storstad/land för nya upplevelser!


Kommentarer
Postat av: Nils Nordstrand

Det låter som att du har det bra Fille, kul att höra! dDu ger mig dock lite dåligt samvete som inte ens hunnit med att lämna Berlins stadsgränser trots att muren inte går att skülla på längre.



ha det gött!

2009-04-20 @ 08:27:34
URL: http://nunjutervi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0