Laddar och bunkrar inför Alp-week-end!!

Halloj gott folk,

Äntligen och då menar jag ÄNTLIGEN så skall det bli av, i grevens tid - un week-end(helg heter faktiskt så på franska!) i Alperna! Efter lite tafflig organisation och ovisshet så har fransmännen ändå bestämt sig för att anordna detta och det är ju i sluttampen av säsongen även här nere så jag väntar mig inget "jätteflyt" när vinkeln ökar i backen utan det kan bli lite "segt" före. Men ändå, fick ju mersmak av skidåkningen i helgen under en eftermiddag så nu skall det brännas snö i pisterna. Vi har tom fått en svensk-lägenhet nära backen, jag, Madde, Malin och Pegah kommer inta bergen och röja loss både natt och dag, det är en garanti när man åker med dessa brudar! Fransmännen har även låtit bistå med pasta och tomatsås som någon form av näring, jag får väl laga till någon gourmetmiddag till damerna annars....


Från senaste turen, hoppas på mer sol denna gång!


Idag tog vi tåget över gränsen till Italien och till Ventimiglia vilket var en rätt anonym och anspråkslös stad men vi gick ändå runt lite i city och snokade innan vi tog tåget tillbaks till Francia. Kvällen har spenderats på Waynes och inmundigandes av mat och rosévin, mycket trevligt. Dock fick jag lämna tidigt denna kväll pga att jag hade lovat Jenny att ha filmkväll idag men fröken verkar ha gått och lagt sig tidigt(jag vet du är sjuk så det e coool!) :)
Morgondagen blir givetvis ett hårt gympass inför den stundande helgen i pisten, skolan är iskall som alltid, har haft en lektion den här veckan och har en till nästa vecka (livet är hårt nu...)

Kan även tilläggas att fransmännen är helt besatta av choklad under påsken, ÖVERALLT är det påskharar, ägg och KINDERprylar. Vissa är gigantiska verk vilket skulle vara en vuxens årskonsumtion av choklad men tydligen säljer det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0